Η ταξιδιωτική «εμπειρία» προϋποθέτει την συναναστροφή με ανθρώπους της περιοχής, την γνωριμία με τον τοπικό πολιτισμό, την αναζήτηση γεύσεων, αρωμάτων αλλά και αισθήσεων.
Έτσι τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αρκετοί ταξιδιώτες αντί να λιάζονται στην καυτή άμμο, συμμετέχουν σε μαθήματα παραδοσιακής μαγειρικής, μαζεύουν φρούτα κι ελιές, πηγαίνουν για ψάρεμα σε αλιευτικά σκάφη, κάνουν ιππασία στα βουνά ή χορεύουν σε παραδοσιακά πανηγύρια.
Δεν θέλουν να νιώσουν επισκέπτες αλλά κοινωνοί σε ό,τι έχει να προσφέρει ο τόπος που επισκέπτονται.
> Ο μετασχηματισμός της τουριστικής βιομηχανίας την εποχή της ψηφιακής επανάστασης (tourism 4.0, social media, Influencer marketing, κ.α.).
> Οι τρόποι αξιοποίησης όλων των εν δυνάμει φυσικών πόρων τοπικού,και Περιφερειακού ενδιαφέροντος, προς όφελος της ευρύτερης περιοχής.
> Ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προσθέτει στο τουριστικό προϊόν της περιοχής ο “τουρισμός εμπειρίας”.
> Το πλαίσιο δράσεων για την ενδυνάμωση των απαραίτητων υποδομών που θα συνδράμουν αποφασιστικά στην τουριστική ανάπτυξη.
> Η μεταφορά και αξιοποίηση εξειδικευμένης γνώσης και η δημιουργία συνεργειών, που παράγουν υπεραξίες προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Οι κυριότερες επιμέρους δράσεις του #RouteLab είναι: