Στάση @Κατάκολο

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ

Γιατί έχει σημασία

Τουρισμός Εμπειρίας

Ταξιδεύοντας βιωματικά

Η ταξιδιωτική «εμπειρία» προϋποθέτει την συναναστροφή με ανθρώπους της περιοχής, την γνωριμία με τον τοπικό πολιτισμό, την αναζήτηση γεύσεων, αρωμάτων αλλά και αισθήσεων.

Έτσι τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αρκετοί ταξιδιώτες αντί να λιάζονται στην καυτή άμμο, συμμετέχουν σε μαθήματα παραδοσιακής μαγειρικής, μαζεύουν φρούτα κι ελιές, πηγαίνουν για ψάρεμα σε αλιευτικά σκάφη, κάνουν ιππασία στα βουνά ή χορεύουν σε παραδοσιακά πανηγύρια.

Δεν θέλουν να νιώσουν επισκέπτες αλλά κοινωνοί σε ό,τι έχει να προσφέρει ο τόπος που επισκέπτονται.

«Από τον μαζικό τουρισμό
στον τουρισμό της εμπειρίας…»

Οι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί αυτή η «ειδική διαδρομή» του  #RouteLab είναι:

Ο μετασχηματισμός της τουριστικής βιομηχανίας την εποχή της ψηφιακής επανάστασης (tourism 4.0, social media, Influencer marketing, κ.α.).  

> Οι τρόποι αξιοποίησης όλων των εν δυνάμει φυσικών πόρων τοπικού,και Περιφερειακού ενδιαφέροντος, προς όφελος της ευρύτερης περιοχής. 

> Ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προσθέτει στο τουριστικό προϊόν της περιοχής ο “τουρισμός εμπειρίας”. 

> Το πλαίσιο δράσεων για την ενδυνάμωση των απαραίτητων υποδομών που θα συνδράμουν αποφασιστικά στην τουριστική ανάπτυξη. 

> Η μεταφορά και αξιοποίηση εξειδικευμένης γνώσης και η δημιουργία συνεργειών, που παράγουν υπεραξίες προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.



Γιατί έχει σημασία

Κύριες & Παράλληλες Δράσεις

Η δομή - πρόγραμμα του #RouteLab @Κατάκολο θα περιλαμβάνει κύριες και παράλληλες εκδηλώσεις.

Οι κυριότερες επιμέρους δράσεις του #RouteLab είναι:

  • Talks : Ομιλίες εμπνευσμένων προσώπων, που θα μπορέσουν να μεταφέρουν, μέσα από την προσωπική -επαγγελματική τους πορεία και ιστορία, γνώση και εμπειρίες. Άνθρωποι του τουρισμού, του ψηφιακού περιβάλλοντος και της δημιουργίας εμπειριών, μεταφέρουν πολύτιμη τεχνογνωσία και “τροφή για σκέψη”. H διάρκεια είναι αυστηρά δεκάλεπτη (10΄) και η παρουσίαση γίνεται με μορφή «ελεύθερης ομιλίας», που μπορεί να συνοδευτεί από οπτικοακουστικά μέσα (video, ppt κλπ) .

  • Case StudiesΠαρουσίαση – Ανάδειξη – Best practices. Παρουσίαση επιχειρήσεων που παρουσιάζουν καλές πρακτικές στο τομέα της επιχειρηματικότητας, με επίκεντρο την περιοχή δραστηριοποίησης τους, την ευρύτερη περιοχή της Ηλείας. Καλών πρακτικών που αφενός αξιοποιούν διαφορετικά συστατικά στοιχεία της τουριστικής βιομηχανίας και αφετέρου δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της περιοχής.  H διάρκεια είναι αυστηρά δεκάλεπτη (10΄) και η παρουσίαση γίνεται με μορφή «ελεύθερης ομιλίας», που μπορεί να συνοδευτεί από οπτικοακουστικά μέσα (video, ppt κλπ)

  • Workshops : Ανάπτυξη και ανάλυση θεμάτων ειδικού επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, που δίνουν τη δυνατότητα, μέσω από την μεταφορά γνώσης, ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας  σε εν δυνάμει νέους και υφιστάμενους μικρούς και πολύ μικρούς επιχειρηματίες, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της της τουριστικής δραστηριότητας.
  • Innovative lab : Παρουσίαση παραδειγμάτων νεοφυούς επιχειρηματικότητας που μεταφέρουν ιδέες ανάπτυξης και εκμετάλλευσης νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και καινοτόμων προτάσεων στο τουριστικό τομέα ή/και παρουσίαση οργανισμών που ενισχύουν και στηρίζουν την καινοτομία, Στόχος είναι το «ακροατήριο» να οδηγηθεί σε εναλλακτικούς τρόπους σκέψης (out of the box) ή να βρει συμπαραστάτες στην προσπάθεια του για την ανάπτυξη νέων καινοτόμων δραστηριοτήτων .
  •   Forum : Ανοιχτή συζήτηση που θα ανοίξει το διάλογο για την επόμενη μέρα, για τον στρατηγικό σχεδιασμό στην κατεύθυνση της τοπικής ανάπτυξης, αλλά και την καταγραφή των κύριων σημείων που μπορούν να χαράξουν την πορεία που θα πρέπει να ακολουθηθεί σε περιφερειακό επίπεδο, στο τομέα ενίσχυσης των τουριστικών υποδομών. Ενδεικτικό θέμα  : Υποδομές & Τουριστική Ανάπτυξη
  • Research lab : Παρουσίαση σχετικής έρευνας από ερευνητικό οργανισμό (π.χ. διαΝΕΟσις, ΙΟΒΕ, ΙΝΣΕΤΕ, κ.α.) με θέμα σχετικό με το αντικείμενο των συζητήσεων του Συνεδρίου. Πραγματοποιείται παρουσίαση από τον Υπεύθυνο της Έρευνας, η οποία είναι αυστηρά δεκάλεπτη (10΄) και στην συνέχεια ακολουθεί συζήτηση round table με την συμμετοχή 2 έως 3 ατόμων και ον συντονισμό από δημοσιογράφο. Η όλη δράση δεν ξεπερνά σε διάρκεια τα σαράντα (40΄) λεπτά. Ενδεικτική έρευνα : Διανέοσις | “Η Κρουαζιέρα Μετά Την Πανδημία

    ●  Meetlab : Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με χαλαρή διάθεση και με καφέ στο χέρι , οι συμμετέχοντες από τον τομέα της τουριστικής επιχειρηματικότητας  ή την πανεπιστημιακή κοινότητα θα έχουν την δυνατότητα να συνομιλήσουν αλλά και να απευθύνουν ερωτήσεις σε πολιτικούς ή σε εκπροσώπους μεγάλων επιχειρήσεων και Οργανισμών.

συνέντευξη τύπου

Δες τι θα γίνει!

Play Video
Play Video
Scroll to top